Anpassa din kundservice till digitaliseringen

De traditionella kundservicekanalerna som telefon och e-post har varit grundpelarna för kundservice i 20 år. Majoriteten av kontakter med kundservice sker fortfarande via dessa kanaler. Samtidigt fortsätter mobilanvändningen att öka, vilket ställer nya krav på kundservicen. Ett företags kanalstrategi för kundservicen måste anpassas för att möta de mobila kunderna där de befinner sig.

Att etablera en digital kanalstrategi är en komplicerad process där en alltför aggressiv digitalisering och automatisering riskerar att minska merförsäljnings-affärerna. Samtidigt riskerar man missad effektivisering, tappade kunder och lägre kundnöjdhet om man inte genomför det.

Få insikt i hur du kan anpassa din kundservice till digitaliseringen. Fyll i formuläret till höger för att ta del av whitepapret!

  • Digitalisering och digital kundservice

  • Olika digitala kundservicekanaler

  • Automatisering och artificiell intelligens

 

 

Ageris kontaktcenter

Ageris är en outsourcer med center i Solna, Falun och Strömsund med ca 250 anställda. Ageris levererar kundservice, proaktiv kundvård och försäljning med hög kvalitet till uppdragsgivare som arbetar strategiskt med kundlojalitet och har förväntningar på att kundservice kan öka kundnöjdhet och försäljning.